måndag 18 januari 2016

Nu lämnar jag drömjobbet

Efter många vändor och funderingar har jag tillslut bestämt mig för att lämna mitt jobb som andraspråkslärare på Komvux i Kalix. Och nej jag har inte tagit någon annan anställning som lärare. Kanske lämnar jag yrket för gott, kanske inte. Hur som helst får jag ändå säga att jag slutar med känslan att jag fortfarande älskar att undervisa och att höstens utmaningar varit spännande och utvecklande. Först föreläste jag på Symposium 2015 och därefter har jag bistått Skolverket som referensperson i arbetet med att ta fram en helt ny kursplan för Svenska som andraspråk på grundläggande nivå för Vuxenutbildningen. Men mest av allt tar jag med mig de hälsningar jag fått från tidigare elever och som påmint mig om hur stort och viktigt läraryrket är och varför jag tar så seriöst på det.

Vad händer nu då?
Just nu frilansar jag och arbetar i eget företag. Det kan hända många spännande saker framöver... Hur som helst samarbetar jag nu i liten utsträckning med en annan utbildningsanordnare och så jobbar jag med olika uppdrag inom bokbranschen. Och självklart fortsätter jag med mitt skönlitterära skrivande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar