onsdag 20 november 2013

Digitala skollyftet uppgift 3

Veckans (läs förra veckans) uppgift i Digitala skollyftet är (läs var) att besvara, kommentera eller bearbeta andra kollegors kursmål och frågor. Jag har försökt följa blogghubben och ta till mig, men här gäller det verkligen att försöka hitta det som kan vara användbart för mig i min undervisning. Två bra tips på digitala verktyg som jag vill prova använda mig av är Padlet och Glogster. Jag vill pröva dessa eftersom man på en liten yta kan samla information, som genom ett klick expanderar till mer än det ögat ser. Jag vill också utforska båda verktygens möjligheter att skapa en interaktiv lektion eftersom det är möjligt att både skriva, samla länkar och bilder i dem.

Om verktygen håller måtten ska jag prova att göra lektioner för mina distanselever.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar