fredag 1 november 2013

Digitala Skollyftet - uppgift 1 och 2

För knappt två månader sedan visste jag vad en MOOC är (Massive Open Online Course) och nu har jag anmält mig till en via Digitala skollyftet. Digitala skollyftets MOOC är en Massive Open Online Community. Min plan var att smygfölja denna MOOC eftersom jag är nyfiken på vad det innebär, men jag ändrade mig och tänkte att jag kan lära mig mer genom att uppleva och delta.

Jag hoppas på att kunna utveckla mina digitala kunskaper som jag sedan kanske kan använda i min undervisning. Min absolut första utmaning är att skriva detta inlägg och att identifiera adressen till min feed på bloggen. Det återstår att se om jag lyckas. Jag går in i det här med stor öppenhet och hoppas på att få många godbitar att lägga i min kunskapsbank.

Sedan ett år tillbaka ansvarar jag för ett projekt, på min arbetsplats på Komvux Kalix, som handlar om att utveckla nätbaserad Sfi. Projektet är ett samverkansprojekt med kommunerna i östra Norrbotten och inom projektet har vi utvecklat vår digitala kompetens. Eftersom jag undervisar i fler kurser än Sfi, (grundläggande- och gymnasiekurser i Svenska som andraspråk) så har jag fått användning för mina nyvunna kunskaper även där.

Jag ser med spänning fram emot vad denna MOOC #digiskol kan leda till.

1 kommentar:

  1. Hej goa fina du! Vilken fin blogg du har. Nu kan vi iallafall hålla kontakt på detta vis trots alla mil som skiljer oss åt. Kram

    SvaraRadera